Hantering av kundreskontra

Vår tjänst för automatisk reskontraövervakning minimerar det manuella arbetet och initierar automatiskt påminnelse- och inkassoåtgärder.

Det gör det möjligt för er att frigöra resurser från rutinarbete som betalningskontroller och hantering av kundreskontra. När betalningarna allokeras automatiskt i systemet behöver ni inte lägga resurser för att övervaka betalningarna, vilket besparar er såväl tid som energi. Fakturans status uppdateras automatiskt via gränssnittet även i ert eget system.
Ropo Capitals automatiska betalningsövervakning inkluderar avräkning där betalningar allokeras automatiskt till er reskontra med hjälp av en referens. Kvittningar av dröjsmålsränta och kostnader kan göras antingen med referens eller utan referens. Gränssnittet gör det också möjligt att automatiskt skicka data om felbetalningar till Ropo Capital, där våra reskontraspecialister ansvarar för konteringen.

Fakturastatusen följs upp automatiskt under fakturans livscykel. Om förfallodatum överskrids initieras påminnelse- och inkassoåtgärder automatiskt enligt en väldefinierad process.

  • Reskontra alltid uppdaterad
  • Automatisk betalningsövervakning
  • Automatisk påminnelse- och inkassoprocess
  • Underlag för redovisning

Hantering av kundreskontra är en av tjänsterna som ingår i det vi kallar fakturans livscykel. Andra tjänster som ingår i fakturans livscykel är fakturadistribution, påminnelser och inkasso, rapportering i realtid samt kundtjänst i anslutning till betalningar.

Hantering av kundreskontra

Vill du veta mer? Våra experter hjälper dig gärna.
Tfn. 010-174 01 90 | kundansvarig@ropocapital.se