Hantering av kundreskontra

Ropo Capitals tjänst för automatisk reskontrahantering minimerar det manuella arbetet och initierar automatiskt påminnelse- och inkassoåtgärder.

Tjänsten gör det möjligt för er att frigöra resurser från rutinarbete som betalningskontroller och hantering av kundreskontra. När betalningarna allokeras automatiskt i systemet behöver ni inte lägga resurser för att övervaka betalningarna, vilket sparar såväl tid som energi. Fakturans status uppdateras automatiskt även i ert eget system.

Automatisk reskontrahantering som hanteras av specialister

Ropo Capitals automatiska betalningsövervakning inkluderar avräkning där betalningar allokeras automatiskt till er reskontra med hjälp av en referens. Kvittningar av dröjsmålsränta och kostnader kan göras antingen med referens eller utan referens. Gränssnittet gör det också möjligt att automatiskt skicka data om felbetalningar till Ropo Capital, där våra reskontraspecialister ansvarar för konteringen.

Fakturastatusen följs upp automatiskt under fakturans livscykel. Om förfallodatum överskrids initieras påminnelse- och inkassoåtgärder automatiskt enligt en väldefinierad process.

  • Alltid uppdaterad reskontra
  • Automatisk betalningsövervakning
  • Automatisk påminnelse- och inkassoprocess
  • Underlag för redovisning
  •  

    Reskontrahantering är en av tjänsterna som ingår i det vi kallar fakturans livscykel. Andra tjänster som ingår i fakturans livscykel är fakturadistribution, påminnelser och inkasso, rapportering i realtid samt kundtjänst i anslutning till betalningar.

    Hantering av kundreskontra

    Vill du veta mer om vår reskontrahantering? Våra experter hjälper dig gärna.