Financial and Billing Assistant

* TJÄNSTEN ÄR TILLSATT*

 

För Ropo Capital är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Vi präglas av arbetsglädje och effektivitet, engagerade människor som drivs av att få saker att hända. Ropo Capital erbjuder tjänster som täcker hela fakturans värdekedja – från distribution och reskontrahantering till påminnelser och inkasso. Vi konkurrerar på marknaden som en teknisk pionjär med en affärsmodell grundad på digitaliseringens fördelar och avancerad automatisering.

Vi söker nu förstärkning av en driven och engagerad kollega till våra Billing& Ledger Team

 

Om tjänsten

Som Financial and Billing Assistant får du en bred roll med varierande arbetsuppgifter.

Din tid divideras mellan vårt Ledger- och vårt Billing Team. Uppgifterna spänner från fakturering och kontraktshantering, till bokföring och registervård.

Du avlastar och hjälper Financial Administration med dagliga in- och utbetalningar av inkassomedel i affärssystemen NOVA samt uppföljning av dessa.

Du stöttar och servar dina medarbetare som arbetar som handläggare och rådgivare med den dagliga klientmedelshanteringen.

Du tillser att faktureringen verkställs och fungerar varje månad, samt besvarar frågor från våra kunder om densamma.

Du skapar ekonomi-rapporter både för internt och externt bruk.

En viktig del av arbetet är att vara nytänkande och aktivt jobba med att utveckla och förbättra våra tjänster.

I tjänsten ingår även:

  • Sakgranskning av fakturor
  • Manuella Debiteringar.
  • Hantering av kreditering
  • Upprättande av Påminnelser & Kundfordringsrapporter
  • Uppsägning av avtal samt hantering av nya.
  • Kreditbevakning

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vilken föregås av 6 månaders provanställning med start enligt överenskommelse.

Du rapporterar till vår TeamChef för Billing, med placering på vårt kontor i Göteborg.

Vi tror att du som söker

Vi ser att Du har en gymnasieexamen med inriktning ekonomi.

  • Har ett stort intresse för ekonomi och effektiviseringsarbete
  • Är noggrann, strukturerad och har god förståelse för avstämning och uppföljning
  • Har ett professionellt språkbruk på både svenska och engelska
  • Är självgående, ansvarstagande och noggrann
  • Finner det meningsfullt att tillhandahålla effektiv service till både kollegor, kunder och gäldenärer som är i behov av din hjälp.

 

Har du dessutom redan erfarenhet av att ha arbetat inom ekonomi, administration, och/eller inkassoverksamhet är det meriterande.

 

Om Ropo Capital

Ropo Capital erbjuder vad vi kallar för Invoice Life Cycle-tjänster, dvs. allt från distribution och reskontrahantering till påminnelser och inkasso. Vårt fundament bygger på egenutvecklad teknik och vi brinner för att skapa extraordinära kundupplevelser med hjälp av data och en oslagbar fakturahanteringsprocess. Genom att vi vågar tänka nytt och sätta nya normer skapas värde för våra klienter och deras kunder i form av stärkta kundrelationer och bättre finansiella resultat.

Ropo Capital är marknadsledande inom fakturahantering i Finland och har genom förvärv de senaste åren expanderat till den nordiska marknaden. Idag har vi ca 400 anställda specialister i Finland, Sverige och Norge och mer än 10 000 kunder. Totalt levererar Ropo Capital över 170 miljoner fakturor och andra dokument årligen. Vårt mål är att år 2023 vara den ledande leverantören i Norden av tjänster inom fakturans livscykel.

 

Vårt erbjudande till dig

Som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi präglas av arbetsglädje och av engagerade människor som drivs av att få saker att hända. Vi tänker stort och utmanar oss själva varje dag.

Du får ett riktigt bra förmånspaket, med aktiv satsning på hälsa och chans att vara en del av ett spännande företag i tillväxtfas med goda personliga utvecklingsmöjligheter.

Vi är ett modernt företag som erbjuder dig en stimulerande och fartfylld arbetsmiljö, med ett flexibelt arbetssätt, centralt på Kungsgatan i Göteborg.

 

Varmt välkommen att skicka ditt CV och personliga brev till HR@ropocapital.se

Urval och intervjuer sker löpande, vi vill därför gärna ha din ansökan så snart som möjligt.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Head of Life Cycle Services, Lill Lindbäck på telefonnummer +46 70 738 49 77.

Vi ser fram emot din ansökan!