Jobba hos oss: Team Manager Backoffice

*TJÄNSTEN ÄR TILLSATT*

Vi söker en ledare till vårt nystartade Backoffice som vill vara med och driva vår spännande tillväxtresa! Gillar du att arbeta i en föränderlig och expansiv miljö? Är du en ledare som är övertygad om att det alltid börjar med människor? Då har du kanske hittat ditt drömjobb här hos oss på Ropo Capital?

 

Om Ropo Capital

Ropo Capital är ett digitalt inkassobolag och vårt mål är att hjälpa våra kunder att bli framgångsrika genom en oslagbar fakturahanteringsprocess. Vi är pionjärer som förändrar vår bransch genom nya angreppssätt, en oslagbar plattform och en genomgående digitaliserad faktureringsprocess. Genom specialistkunskap inom en mängd olika branscher har vi utvecklat processer för att snabbt eller stegvis göra företag såväl som privatpersoner skuldfria.

Vi är en ledande leverantör av fakturahanteringstjänster i Finland och täcker hela värdekedjan för kundfordringar i Sverige och Norge. Hos oss arbetar ca 400 ekonomi- och teknikspecialister och vi har över 10 000 kunder. Vårt mål är att bli den ledande leverantören av tjänster inom kredithantering i Norden till år 2023. Vi är inte här för att underhålla vad som redan existerar – vi vågar riva ner det som är gammalt för att skapa något nytt.

 

Om tjänsten

Som Team Manager Backoffice kommer du tillsammans med ditt team att bygga upp enheten och sätta gemensamma arbetssätt och rutiner. Du leder och coachar rådgivare som arbetar med att handlägga inkassoärenden samt bemöta och rådge våra uppdragsgivare. Inom enheten arbetar också specialister inom reskontrahantering och administrativa processer. I ditt uppdrag ingår att leda dina medarbetare och ditt team mot goda resultat och uppsatta mål. Du ansvarar för att utveckla verksamheten i enlighet med vår strategi och vision, med syfte att säkerställa en kvalitativ och effektiv organisation med förutsättningar att leverera det som efterfrågas. I rollen har du en viktig del i att stötta och coacha dina medarbetare för att skapa engagemang och inspiration inom teamet samt att verka för ett gott samarbete både inom det egna teamet såväl som inom hela organisationen

Dina främsta arbetsuppgifter är att:

  • Utveckla och coacha – för att skapa de bästa förutsättningarna för medarbetarna att göra ett bra jobb
  • Bygga upp och utveckla Backoffice – utvärdera och förbättra nuvarande processer och rutiner för att säkerställa en effektiv och högkvalitativ leverans
  • Prioritera och fördela arbetet för att säkerställa en god leverans och uppsatta mål
  • Arbeta med uppföljning och analys för att säkerställa bästa lönsamhet och effektivitet
  • Tillsammans med övriga kollegor i Operations ledningsteam arbeta och verka för att enheten når uppsatta mål
  • Delta i forum för samverkan och andra interna samarbeten för att säkerställa bästa möjliga leverans och kundvärde

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vilken föregås av sex månaders provanställning med start enligt överenskommelse. Du rapporterar till vår Head of Operations och ingår i Operations Ledningsteam.

 

Vem söker vi?

För att lyckas i rollen är du en erfaren ledare med flera års ledarerfarenhet, är trygg i dig själv och rollen som ledare, har god självkännedom samt mod att fatta beslut. Du har förmågan att skapa tillit och engagemang i en miljö med snabba förändringar och innovation och drivs av att skapa goda finansiella resultat. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete med kvalité och processförbättringar i en ledande roll och att du trivs med att prova nya angreppssätt.

Som ledare hos oss verkar du i en uppriktig miljö med stark entreprenörsanda. Som person ser vi gärna att du besitter en stor vilja att förbättra samt att du har en god kommunikativ förmåga där du kommunicerar på ett enkelt och tydligt sätt och är bra på att få med dig andra.  

 

Vad erbjuder vi?

Som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi präglas av arbetsglädje och av engagerade människor som drivs av att få saker att hända. Vi tänker stort och utmanar oss själva varje dag.

Du får ett riktigt bra förmånspaket, med aktiv satsning på hälsa, chans att vara en del av ett spännande företag i tillväxtfas med goda personliga utvecklingsmöjligheter.
Vi är ett modernt företag som erbjuder dig en stimulerande och fartfylld arbetsmiljö mitt i centrala Göteborg med möjlighet till distansarbete.

Varmt välkommen att skicka ditt CV och personliga brev till HR@ropocapital.se. Sista ansökningsdag är den 4 juni 2021. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi vill därför gärna ha din ansökan så snart som möjligt.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Head of Operations på telefonnummer +46 708-946175.

 

Vi ser fram emot din ansökan!